Grupper Prylar (UV-foto & Video) Diskussionsforum Läsa tråd

Läsa tråd

Diskussion i gruppen Prylar (UV-foto & Video)

Compact Flash, vilket är det snabbaste sättet att läsa in till dator?

• (4 kommentarer) - senast kommenterad av Gittan Noren den 2011-09-15 17:50:23

• (499 visningar) 

Jag har Compact Flash, Sandisk Extreme Pro kort och undrar hur man snabbast får över bilderna till från kameran till datorn.
    Är det genom den USB2 sladd man fått med kameran eller med en kortläsare och i så fall vilken. Väger också in att man kan skada piggarna i kamerans kortläsare om man är oförsiktig och det vet jag är ett dyrt reparationsmoment.

Tacksam för svar!
    Startad 2011-08-12 11:04:10 av Gittan Noren 

36 veckor 12 timmar 40 min 43 sek sedan.
    Selector Arrow
    Kortläsare borde vara grymt mycket snabbare!

35 veckor 8 timmar 41 min 56 sek sedan.
    Selector Arrow
    kan inte svara på din fråga Gittan, men jag har annan info som indirekt kan vara intressant.

Skulle köpa en ny extern backup-hårddisk till datorn, så när jag letade efter kandidat så fann jag att några hade stöd för USB 3.0, alltså en ny standard. Denna standard har en maxhastighet av 5 Gbps, till skillnad från USB 2.0 som har 480 mbps. Det intressant med den som jag valde är att den har stöd för USB 3.0, men är också bakåtkompatibel mot USB 2.0, så om du skall köpa en kortläsare som är framtidssäkrad så bör du kika efter en kortläsare med stöd för just USB 3.0

mina 5 öre :)
    Rikard

35 veckor 46 timmar 31 min sedan.
    Selector Arrow
    Gittan, nu verkar du ha det jädrigt bråttom. Bara att köpa vilken kortläsare som helst som stödjer USB och CF. Claes Ohlsson, Biltema, COOP, Statoil eller runt hörnet i gränden på Mauritius, det globala priset är en hundring. Finns på de mest udda ställen man kan tänka sig och några ställen till faktiskt:). Tror inte det fanns på Star Bowling, men där behövdes det inget sådant, du läste det bra ändå, alldeles för bra:)

35 veckor 23 timmar 9 min 55 sek sedan.
    Selector Arrow
    Ja du Janne, jag har alltid bråttom när det är dags att läsa in dagens dykbilder, kan ju missa något trevligt i baren :-)

Samarbetspartner

Phlogga

Logga Scuba Supply W270

Copyright © 2012 uvfotograf/en/erna.se