Grupper Prylar (UV-foto & Video) Diskussionsforum Läsa tråd

Läsa tråd

Diskussion i gruppen Prylar (UV-foto & Video)

Flytkraft till kameran

• (7 kommentarer) - senast kommenterad av Janne Andersson den 2011-09-26 22:47:37

• (665 visningar) 

Har ett Sea&Sea-hus till min D300 som är ap-tungt i vattnet.
    Har provat lite flytarmar från ULCS men funderar nu på om jag skulle införskaffa de fetaste de har.

Men Peter S tipsade mig tidigare om flytelement som man trädde utanpå armarna tillverkade i någon skummplast. Är det någon som vet var man hittar dessa? Peter S kanske ;-)

Funkar de bra?
    Startad 2011-07-25 00:10:10 av Joakim Andersson 

42 veckor 19 timmar 48 min 11 sek sedan.
    Selector Arrow
    Var det dom här?
    http://www.uwvisions.com/products.php?m=17

42 veckor 7 timmar 11 min 9 sek sedan.
    Selector Arrow
    Det är dom

41 veckor 56 timmar 47 min 9 sek sedan.
    Selector Arrow
    :-D
    Tusen tack!

40 veckor 5 timmar 49 min 48 sek sedan.
    Selector Arrow
    Själv använder jag Strix flytblock, fungerar toppen och väger inget vilket jag tycker är bra då man reser. Dessa små bouancy floats kan man sätta av och på beroende av vilken utrustning man har (doom/port).
    Vet inte var de finns i Sverige men jag beställde 4 stora och 4 små och normalt med min macroport använder jag en stor och en liten på varje arm. Efter två resor syns det inte att de är använda så de verkar vara av god kvalitet.

http://www.backscatter.com/hostedstore/products/stix.html

/Gittan

40 veckor 5 timmar 43 min 26 sek sedan.
    Selector Arrow
    Jag köpte armar från Stix inklusive flytblock. Dessa fungerar väldigt bra. Tidigare hadde jag hemmagjorda flytblock med dessa komprimerades med djupet, och lyfte inte så speciellt mycket under 20 m. Stix block komprimeras nästan inte och är väldigt lätta. Jag köpte mina från UV-visions i England, supersnabb service och bra att ha med att göra.

33 veckor 35 min 30 sek sedan.
    Selector Arrow
    Det blev StiX jumbo, två på varje arm, dvs 8 stycken.
    Fungerar precis som väntat och nu är utrustningen betydligt lättare under ytan. De är utformade så det funkar bra att vika ihop armarna även med de stora blocken på. Plus!
    Rekomenderas varmt till de som ev har samma problem som jag.

33 veckor 54 timmar 12 min 13 sek sedan.
    Selector Arrow
    Jag köpte mina på Biltema, onödigt billigt och bra. Rostfria vattenflaskor, komprimeras inte alls, beroende på djup förstås, 35m, inget problem. Kan monteras på en mängd olika sätt, fantasin är begränsningen, tarvar lite jobb oxå.

Samarbetspartner

Phlogga

Logga Scuba Supply W270

Copyright © 2012 uvfotograf/en/erna.se