Grupper Uvfotograf.se Diskussionsforum Läsa tråd

Läsa tråd

Diskussion i gruppen Uvfotograf.se

bugg(?) respektive favicon-önskemål

• (5 kommentarer) - senast kommenterad av Joakim Krassman den 2011-03-20 14:42:27

• (448 visningar) 
    bugg(?)
    Noterar att jag inte kan logga ut mig från siten när jag klickar på under mitt nam överst på siten. Inget händer överhuvudtaget. Loggar jag däremot ut under Login via efter mitt namn på inloggningssidan rasslar det till direkt.
    [OS: XP Home Ed. v 2002. SP 3. Firefox 3.6.15. Kör med standard Yillägg liksom Insticksmoduler o dessa är oxå uppdaterade. Tillåter alla cookies när jag testar här]

favicon-önskemål
    Ingen favicon? Ser lite trist ut nu med grått fält i Bokmärkesfältet...

/Böts :)
    Startad 2011-03-18 05:57:22 av Mats "Böts" BÖRJE 

61 veckor 55 timmar 4 min 40 sek sedan.
    Selector Arrow
    Mats, kan du förklara en gång till hur du luckas logga ut - jag förstår inte vad du menar riktigt?

Favicon? Det finns en där och det har det alltid gjort? Det är en del av loggan på sajten som används som favicon. Är det någon annan som inte ser detta?

Jocke

60 veckor 31 timmar 3 min 3 sek sedan.
    Selector Arrow
    En bild, eller två, säger mer än 1000 ord. Titta i inkorgen på "info". Jag lyckades inte lägga upp dem på siten - men den funktionen var väl inte helt klar ännu.

När jag nu ändå kommit fram, vill jag passa på att önska att sitens kontaktuppgifter blir mer synliga o lätthittade. Det gick snabbare att ta skärmdumparna o fixa dem än att hitta "info"-adressen, trots att jag såg den igår o visste att den fanns. Ingen stor grej - det brukar ju alltid vara småstökigt på en byggarbetsplats o det tar ju ibland en stund innan "brevlådan" får sin slutliga placering p g a arbetsmaskiner o så.

/ Böts :)

60 veckor 30 timmar 2 min 38 sek sedan.
    Selector Arrow
    Testade nu med IE8 v.8.0.6001.18702 men som jag normalt inte använder. Samma dator som innan.

a) Utloggningsbuggen existerade inte.
    b) Favicon. Samma problem. De siter jag skrev in manuellt visade sina faviconer direkt men inte UV-fotograf.se Inte ens efter omstart av webläsaren.

Märkligt.

60 veckor 2 timmar 20 min 7 sek sedan.
    Selector Arrow
    Favicon är fixat nu och fungerar på ff.

60 veckor 58 min 43 sek sedan.
    Selector Arrow
    Så Böts, nu fungerar det att logga ut ur sajten med ff.

Jocke

Samarbetspartner

Phlogga

Logga Scuba Supply W270

Copyright © 2012 uvfotograf/en/erna.se