Grupper Uvfotograf.se Diskussionsforum Läsa tråd

Läsa tråd

Diskussion i gruppen Uvfotograf.se

Några funderingar, kommentarer?

• (30 kommentarer) - senast kommenterad av Joakim Krassman den 2011-05-15 09:30:37

• (886 visningar) 
    Okey, nu har sajten rullat några timmar och det vore kul att höra vad ni tycker? Fotodelen har sina brister det vet jag, men jag syftar mer på själva helheten med grupper, flöden osv. Hur känner ni inför siten? Är det förvirrande eller känns det självklart? Är det något som är otydligt, som kan göras mer tydligt?

Vem vågar bryta isen?

Jocke
    Startad 2011-03-11 21:20:14 av Joakim Krassman 

61 veckor 20 timmar 29 min 36 sek sedan.
    Selector Arrow
    Siten känns krånglig men har säkert potential. När man klickar på grupper bör man snabbt kunna se vilka grupper som finns. För att gå med i den här gruppen behövde jag först klicka på "grupper" sedan "grupper" igen uppe till vänster och till sist söka fram gruppen jag vill gå med i.

61 veckor 19 timmar 3 min 21 sek sedan.
    Selector Arrow
    En miss av mig, jag lägger till "Mina grupper" under menyn "Min sida". Så blir det lite enklare iallafall!

Jocke

61 veckor 17 timmar 58 min 17 sek sedan.
    Selector Arrow
    Bra, du bör även lägga till "se alla grupper/se populära grupper" eller liknande under "grupper"-fliken. Då kan man hitta grupper man inte vet namnet på

61 veckor 14 timmar 53 min 31 sek sedan.
    Selector Arrow
    Hej! sidan är snygg tycker jag sen så får man leta runt lite för att komma på var saker finns - som på andra forum man är nu på. Men det som jag tänkt på är just det som redan sagts med grupper :)

61 veckor 14 timmar 50 min 22 sek sedan.
    Selector Arrow
    Jepp, tyvärr finns det ingen "Alla eller populära" grupper utan man får använda sig av söken. Numera så finns det dock ett val i sin egna meny vilket leder till de grupperna som man följer.

Jocke

61 veckor 51 timmar 33 min 5 sek sedan.
    Selector Arrow
    Trevlig sajt! Börjar bli lite bekant med den. Men lite svår på sina håll. Ett exempel - jag fattar inte hur jag ska lägga upp/in en bild i gruppen Bildkritik. Hur/var kan jag få reda på det?

61 veckor 51 timmar 25 min 46 sek sedan.
    Selector Arrow
    Nu sitter jag i ett ridhus, men jag tror det är så här: klicka på fotogalleri eller vad det nu står. Sen är det en länk "ladda upp bilder" typ :)

61 veckor 51 timmar 18 min 16 sek sedan.
    Selector Arrow
    Sitt där du, det är ingen brådska! Jag kikade där men hittar ingen sådan funktion/knapp/länk... Kanske är blind, men kolla på det vid tillfälle. :)

61 veckor 46 timmar 31 min 7 sek sedan.
    Selector Arrow
    @Eric, Klicka på "Fotogalleri" till höger och sedan finns det en länk "Ladda upp foton"

Finns det inte en sån länk så är det någon rättighetspryl jag måste pilla på!

Jocke

61 veckor 45 timmar 44 min 38 sek sedan.
    Selector Arrow
    Tycker det verkar lovande, jag hade svårt att hitta grupper men surfade runt lite, hittade en del på senaste nytt... Har dock inte hittaat var man laddar upp sin egen profilbild men det kommer väl...
    Kul att sajten kommit igång :)

61 veckor 45 timmar 20 min 6 sek sedan.
    Selector Arrow
    Hehe...grupper borde vara ganska så enkelt att hitta, eftersom det är en del av huvudmenyn?

Din profilbild uppdaterar du på din sida, kolla i vänstermenyn - uppdatera avatar :)

Jocke

61 veckor 20 timmar 53 min 17 sek sedan.
    Selector Arrow
    Jag undrar hur man kan skapa nya grupper? Har inte hittat något om hur man gör det.
    /CM

61 veckor 20 timmar 48 min 58 sek sedan.
    Selector Arrow
    Hej, jag har valt att inte kicka igång det för vanliga medlemmar ännu. Anledningen är att det blir för mycket på en gång för användarna och det är bättre att sajten får mogna lite. Sen finns det inget gränssnitt för att ta bort grupper och då kan det lätt bli en soppa om folk börjar skapa grupper i test syfte. Det enda som finns är möjligheten att avpublicera grupper.

Däremot så innehåller grupper allt som dom grupperna du ser här just nu. Forum, fotogallerier, regelverk, etc.

Jocke

61 veckor 17 timmar 29 min 49 sek sedan.
    Selector Arrow
    Jag vill bara ge dig en stor eloge för att du har tagit initiativet till denna sajt. Fantastiskt att få chansen att utbyta tankar och erfarenheter kring uv-foto med andra.
    Anna

61 veckor 10 timmar 10 min 28 sek sedan.
    Selector Arrow
    Tusen tack för dom orden Anna!

Joakim

61 veckor 17 min 41 sek sedan.
    Selector Arrow
    +1 Anna, plåtar inte själv men dregglar gärna över andras verk.
    Lycka till =)

61 veckor 34 timmar 16 min 38 sek sedan.
    Selector Arrow
    Tycker att det är lite svårt att leta bland medlemmar då det får plats så få på varje sida och att man måste börja början hela tiden. Kunde det kanske finnas en lista med bara namn som man kunde klicka sig vidare in ifrån.
    Annars är jag väldigt glad över att en så intressant sida har tagit form. Äntligen ett forum endast för oss undervattensnördar (och de som nödvändigt vid inte vill räkna sig dit)

61 veckor 34 timmar 6 min 3 sek sedan.
    Selector Arrow
    Välkommen in i diskussionen Gittan!

Jag förstår inte riktigt hur du menar? Menar du själva sidan "Medlemmar"? Där listas det 20 medlemmar åt gången när man klickar på "Visa mer" eller vad det nu står. Ett tips är att högerklicka och välja öppna länken i nytt fönster / flik. Så har man kvar resultatet i det första fönstret.

Har man bara börjat med att följa några så växer det ganska så fort, då man oftar hittar nya intressanta medlemmar som följer samma personer som en själv. Sajten är ju alldeles nyfödd så det kommer komma mycket nyheter och förbättringar vart tiden lider. Först ut är fotodelen och den arbetas det på för fullt just nu.

Visst är det härligt, här kan vi snacka bilder utan att blanda in parlinor ;)

Jocke

61 veckor 33 timmar 53 min 56 sek sedan.
    Selector Arrow
    Ha ha, skrattar så jag gråter.. blanda in parlinor.. det blev väl helt fel, eftersom jag känner dig.

61 veckor 33 timmar 50 min 49 sek sedan.
    Selector Arrow
    Härligt att få dig att skratta!

Jag förstår ändå inte hur det blev fel :) jaja, life goes on!

Jocke

61 veckor 31 timmar 49 min 51 sek sedan.
    Selector Arrow
    Visst är det skönt att kunna vara en stolt grönsaksdykare =)

60 veckor 42 timmar 2 min 23 sek sedan.
    Selector Arrow
    •Jag skulle gärna ha någon grupp för utrustningsfrågor, förslag och tips.
    •Skulle även vilja ha en grupp som helt sonika tar upp resmål, tips etc om var det finns bra fotoresmål
    •Ibland kan jag tycka att det är lite svårnavigerat speciellt när man ska till grupperna och det trådar som finns under dessa. Saknar att man under grupper inte kan finna en lista på existerande grupper.
    •I övrigt blir det bara bättre och bättre ju fler bilder och medlemmar som tillkommer. Har helt enkelt blivit en sida dit jag klickar mig in så snart jag startar min dator.

Gittan

60 veckor 41 timmar 57 min 35 sek sedan.
    Selector Arrow
    Gittan!

På dina punkter 1 och 2 så kommer det en nyhet nästa vecka och förhoppningsvis veckan efter för att täcka in dina önskemål. Mer kan jag inte säga idagsläget ;)

Jepp, kan hålla med. Men under din meny "Min sida" hittar du alla grupper som du följer, det är den snabbaste vägen.

Kul att du tycker det, det kan bara bli bättre och bättre och det är tack vare er medlemmar!

Jocke

60 veckor 32 timmar 7 min 5 sek sedan.
    Selector Arrow
    Ett par kommentarer:
    Nu har jag inte gått igenom alla andras kommentarer, så detta kanske redan har nämnts :)
    - Bilderna komprimeras väldigt hårt så att det tappar mycket i kvalité. Vore trevligt att behålla samma komprimeringsgrad på JPEG som det uppladdade originalet.
    - Automatisk uppspelning på bildspelet hade varit schysst (kanske bara är på min Mac det inte funkar?).

/Tobbe

60 veckor 31 timmar 8 min 59 sek sedan.
    Selector Arrow
    Jepp, det är känt att komprimeringen är på tok för hård. Det ska fixas i nästa version är det sagt.

Någon automatisk uppspelning finns inte ännu, men det kommer med största sannolikhet att komma om två versioner.

Joakim

53 veckor 30 timmar 35 min 38 sek sedan.
    Selector Arrow
    Jag har ett önskemål. Jag saknar en grupp för tekniska frågor, råd och tips om utrustning. Ibland passar det inte in under någon speciell grupp.

Tack för ett i övrigt bra och efterlängtat forum
    Gittan

52 veckor 53 timmar 41 min 57 sek sedan.
    Selector Arrow
    @Gittan, gruppen prylar borde fungera för det!

52 veckor 43 timmar 45 min 27 sek sedan.
    Selector Arrow
    Jag kan inte se gruppen prylar. Såg att du skrev om den i nyhetsbrev och killarna på Scubasupply skulle vara moderatorer....

52 veckor 43 timmar 17 min 59 sek sedan.
    Selector Arrow
    Jag har inte heller någon grupp som heter prylar

52 veckor 43 timmar 9 min 19 sek sedan.
    Selector Arrow
    Hehe, typiskt - den har legat opublicerad hela tiden!

http://www.uvfotograf.se/grupp/7190/prylar-uv-foto--video-.html

Samarbetspartner

Phlogga

Logga Scuba Supply W270

Copyright © 2012 uvfotograf/en/erna.se