Grupper Uvfotograf.se Diskussionsforum Läsa tråd

Läsa tråd

Diskussion i gruppen Uvfotograf.se

Diabildscanner?

• (3 kommentarer) - senast kommenterad av Per Lagerberg den 2011-05-02 09:48:47

• (1675 visningar) 

Sitter och klämmer på en gäng över- respektive undervattensbilder tagna med Kodachrome 64 respektive Fuji Velvia/Sensia. Nu vill jag gärna förvandla dem till "ettor och nollor" och undrar därför om
    Reflecta ProScan 7200 + SilverFast Ai 6.6 IT-8
    är något att satsa på eller eller om jag skall leta efter något annat? Måhända finns det någon kunnig där ute som har praktisk erfarenhet av att överföra dia till det digitala mediet som kan ge råd?

När jag nu ändå har Din uppmärksamhet, hur överför man gamla glasplåtar - tyvärr, inga dykbilder :/ - till det digitala mediet? Bör man kontakta proffs eller kan man lösa det själv om så, hur och med vad?

/ Böts :)
    Startad 2011-05-01 22:01:30 av Mats "Böts" BÖRJE 

54 veckor 6 timmar 26 min 23 sek sedan.
    Selector Arrow
    Tjo! Något ser ut att ha gått rejält snett med min tråd ovan men jag lyckas komma på hur HUR jag får bort "dubbleringen"... ?

/ Böts :)

54 veckor 54 timmar 46 min 39 sek sedan.
    Selector Arrow
    Jag har en diascanner liggande på vinden till absolut ingen nytta. Vill du ha den och prova så kom förbi och hämta !
    Har inte märke och typ på den här och nu men den funkade väldigt bra tidigare.
    Det jag saknar är elsladden med transfon men det går nog lätt att hitta en ny på stan.

Maila mig om du vill ha den i alla fall. Du kan få en "Dia-tittare" eller vad det nu heter på "köpet" - Jag kommer bara att kasta det annars.

/Per

54 veckor 54 timmar 43 min 49 sek sedan.
    Selector Arrow
    Dimage Scan Dual III är det

http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=1988

Samarbetspartner

Phlogga

Logga Scuba Supply W270

Copyright © 2012 uvfotograf/en/erna.se