Grupper Uvfotograf.se Diskussionsforum Läsa tråd

Läsa tråd

Diskussion i gruppen Uvfotograf.se

Systemkrav

• (4 kommentarer) - senast kommenterad av Joakim Krassman den 2011-03-15 18:39:33

• (439 visningar) 
    Hej,

För att allt ska fungera på sajten så behöver du ha flash installerat. Flash används bland annat vid upload. Se till att ha den senaste versionen installerad, eftersom äldre versioner kan ge dig problem vid upload.

Sajten är just nu testad på Safari, Firefox, Chrome etc och fungerar bäst ihop med dessa webbläsare. MSIE 8 har lite problem med en del javascript men det borde fungera ändå.

MSIE 9.0 är överhuvud taget inte testad eftersom den ännu inte har släppts som färdig release. Lite sporadiska tester med BETA versionen är gjord och rekommendationen är att köra i "kompatibelt" läge.
    Startad 2011-03-11 05:37:54 av Joakim Krassman 

61 veckor 7 timmar 6 min 43 sek sedan.
    Selector Arrow
    Nu har MSIE 9 kommit i den färdiga versionen, tyvärr är det saker som inte fungerar när du kör i standard läge, däremot verkar saker och ting fungera när man kör i kompatibilitetsläge. För er som vill ladda ner en ny webläsare så hittar man den färdiga versionen på http://windows.microsoft.com/en-US/internet-explorer/downloads/ie-9/worldwide-languages kan verkligen rekommenderas.

61 veckor 3 timmar 41 min 46 sek sedan.
    Selector Arrow
    Tack för infon Simon!

Joakim

61 veckor 59 timmar 45 min 3 sek sedan.
    Selector Arrow
    @Simon, det verkar vara en för gammal version av mootool som spökar på msie 9. Håller på att kolla om det bara är att uppgradera.

Jocke

61 veckor 56 timmar 52 min 35 sek sedan.
    Selector Arrow
    @Simon, jag ska ge mig på att fulpatcha systemet ikväll så får vi se om det hjälpte msie9 att slippa köra omkring i kompatibilitetsläget!

Om jag hinner vill säga, annars så säger jag till när patchen sitter!

Samarbetspartner

Phlogga

Logga Scuba Supply W270

Copyright © 2012 uvfotograf/en/erna.se