Grupper Uvfotograf.se Diskussionsforum Läsa tråd

Läsa tråd

Diskussion i gruppen Uvfotograf.se

Skriva i forumen

• (3 kommentarer) - senast kommenterad av Joakim Krassman den 2011-05-05 19:19:44

• (570 visningar) 
    Forumdelen är lite krånglig.
    Det är svårt att förstå skillnaden mellan diskussion, ämnen och forum.
    Skulle nog behövas en liten manual eller så.

Det är lite lång väg man måste ta för att skriva en post. Jag klickar på "Grupper", väljer grupp, klickar på "diskussion" och sen kan jag starta ett nytt ämne.

Men första gången fortsatte jag att klicka mig vidare till "forum" och sen "hur fungerar det egentligen" och försökte starta ett nytt ämne där. Men det gick inte eftersom jag inte kunde välja vilket forum ämnet ska ligga i.

Vet inte om du förstå vad jag menar, det blir lite rörigt :)
    Startad 2011-03-09 23:16:15 av Andreas Kron 

62 veckor 10 timmar 3 min 28 sek sedan.
    Selector Arrow
    Jag håller med, det kanske räcker med en tydligare rubriksättning?

Initialt så är det en lång väg att klicka sig fram till gruppen och sen forumet, men sedan så kan man alltid svara direkt under "senaste nytt" på diskussioner och det är bara 2 klick så har man svarat.

Jag tror att det är en bugg och detta är den första releasen av forumen och det finns mycket kvar att göra på forumdelen. För att inte göra det mer förvirrat så plockade jag bort "Forumen" men diskussionerna finns kvar, vart det rörigt nu?

62 veckor 58 timmar 54 min 35 sek sedan.
    Selector Arrow
    Okey, för att komma ner till diskussionerna och skriva ett nytt inlägg behövs det tre musklick.

1. Klicka på grupper

2. Välj gruppen och klicka på den

3. Klicka på diskussioner i gruppen

4. Skriv ditt foruminlägg.

Om man däremot svarar på ett inlägg direkt i "senaste nytt" så blir det bara två klick.

Jag har gjort så att jag har bara ett forum under varje grupp så slipper det bli så förvirrande initialt, sen kommer det nya versioner av forumet. Men detta är vad som finns idag tyvärr :)

Jocke

54 veckor 33 timmar 11 min 57 sek sedan.
    Selector Arrow
    Så, nu är detta ett minne blott - sen den nya version kom!

Samarbetspartner

Phlogga

Logga Scuba Supply W270

Copyright © 2012 uvfotograf/en/erna.se