Grupper Uvfotograf.se Diskussionsforum Läsa tråd

Läsa tråd

Diskussion i gruppen Uvfotograf.se

Öppen fråga

• (5 kommentarer) - senast kommenterad av Marco Rossi den 2011-04-06 21:20:53

• (578 visningar) 
    Jag håller på som bäst med att bryta isär alla flöden och har några funderingar.

1. Följa och sluta följa kommer helt försvinna vilket gör att all information finns tillgänglig. Det vill säga att ledare, följeslagare kommer försvinna. Visst är det bättre om allt är öppet och synbart? Alla kan kika i grupper och diskussioner, alla ser alla medlemmar. Det som kanske behövs är en "kompislista"?

2. Just nu håller jag på att öppna flödena under egna sidan och för alla händelser på sajten (senaste nytt). Tanken är att "allt" ska listas för alla under dessa menyer, så frågan är vad ska jag lista?

Kommentarer på foton, kommentarer på album, nya svar i diskussionerna, när någon skriver på någons presentations sida, när någon laddar upp bilder. Räcker det?

3. Ett helt öppet fotoflöde kommer och där kommer jag rada upp alla nya foton så att man inte missar nykomlingar och deras fantastiska bilder.

4. Fotodelen kommer få sig en riktig genomkörare, några speciella önskemål?

Jocke
    Startad 2011-04-01 19:08:41 av Joakim Krassman 

58 veckor 8 timmar 35 min 31 sek sedan.
    Selector Arrow
    kompislista är en bra idee.

58 veckor 57 timmar 1 min 39 sek sedan.
    Selector Arrow
    Kompislista är bra men även möjligheten att blockera kan vara av intresse.
    Möjlighet att filtrera bort nya svar i diskussioner, flöden etc. kanske kan göra att det inte "svämmar över" av info.
    Bra med öppet fotoflöde men även här kan jag kanske tänkas vilja filtrera bort beroende på vad för typ av bilder som kommer att komma att laddas upp. Jmfr med dykarna.nu där jag skulle vilja filtrera bort 95% av bilderna :).
    Kan man tänka sig en bildvisningsfunktion där knappen "nästa bild" inte hoppar runt så att man måste flytta muspekaren hela tiden?
    Det är vad jag kan komma på just nu.

58 veckor 7 timmar 17 min 18 sek sedan.
    Selector Arrow
    Ny som jag är på uvfotograf.se så håller jag med föregående inlägg om att sajter kan svämma över av bildflöden, kommentarer m.m. så någon form av egendefinierbart filter skulle vara önskvärt om möjligt. Behåll gärna separat ett helt öppet fotoflöde för stunder då man vill slötitta på allt som läggs upp på sajten.

58 veckor 5 timmar 12 min 57 sek sedan.
    Selector Arrow
    Det kanske är så att man lägger till "kompisar" som sedan hamnar i en lista. Och de kompisar man har i en lista syns i "senaste nytt"?

58 veckor 7 timmar 37 sek sedan.
    Selector Arrow
    Köp och Sälj skulle jag tycka om, jagar jämt prylar :)

Samarbetspartner

Phlogga

Logga Scuba Supply W270

Copyright © 2012 uvfotograf/en/erna.se